Holdingové školící centrum pro nové řidiče již zahájilo svůj provoz!

26.02.2019 11:08

V tuzemských poměrech unikátním způsobem vzdělává nové řidiče holding Šmídl, který je po akvizici společnosti NIKA Logistics v září 2017 největším českým dopravcem provozujícím přes 500 vlastních vozidel. V Žamberku totiž otevřel třítýdenní program pro řidiče bez dostatečné praxe. Firma si od zavedení slibuje rychlejší zaučení nováčků a pozitivní ohlasy má i od samotných účastníků.

Autoškola zdaleka nestačí
Dopravní firmy mají zájem hlavně o řidiče s praxí, kterým stačí předat klíčky od vozu a adresu zákazníka. Nezkušení řidiči tak často nemají možnost získat potřebné zkušenosti a dovednosti. „Dříve jsme takové řidiče odmítali, nebo jezdili v zácviku se zkušeným řidičem. Jejich zaškolení tak ale trvalo řádově měsíce, protože se vše učili za pochodu. Rozhodli jsme se proto otevřít školící centrum, kde jsme pro ně připravili speciální výukový program,” vysvětluje Martina Šmídlová, obchodní a personální ředitelka holdingu Šmídl.

3 týdny prověří schopnosti i motivaci uchazečů
Celý kurz trvá 3 týdny a je určen řidičům, kteří sice mají řidičský průkaz na kamion, ale nemají potřebné znalosti a praxi z oboru. Během 3 týdnů se v malé skupině do 5 účastníků důkladně seznámí s administrativou, podmínkami v jednotlivých státech, systémem přestávek i samotným vozidlem. „Rozhodně nesedíme celý den v učebně, většinu času trávíme u auta, kdy se učíme kurtovat náklad, nasazovat řetězy, starat se o vozidlo, zkrátka simulujeme všemožné situace, které mohou řidiče na cestách potkat,” popisuje školitel Martin Severa, který s kamionem v barvách Šmídl 13 let projížděl Evropu. Druhý týden kurzu probíhá v logistickém centru ve Vysokém Mýtě, kde se účastníci seznámí s dispečery, procvičí si couvání s kamionem a další praktické dovednosti. Poslední týden je opět věnován administrativě, vyplňování stazek, nastavování mýtných krabiček nebo správnému postupu při pojistných událostech. „Během kurzu čeká na účastníky i několik testů, kde si ověřujeme, že všemu správně porozuměli. Pokud projdou, čeká je ještě několik týdnů jízdy se zkušeným řidičem mezinárodní kamionové dopravy,” uzavírá Martin Severa.



Jedinečný projekt má zlepšit dovednosti řidičů
Na projekt má holding Šmídl pozitivní ohlas i od samotných účastníků. Samostatným řidičem se přitom stanou jen asi dvě třetiny uchazečů. „Mít příslušný řidičák C+E je jedna věc, ale řídit kamion se člověk naučí až praxí. Pokud vím, tak jsme jediní, kdo se začínajícím řidičům takto věnuje. Je to samozřejmě investice, ale jsme přesvědčeni, že se nám to vrátí na menším počtu pojistných událostí, ekonomičtější jízdě i větší spokojenosti řidičů”, uzavírá Martina Šmídlová.



ŠMÍDL



Více informací o holdingu Šmídl najdete zde.

© 2019, NIKA Logistics – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

LinkedIn

Nahoru ↑